mércores, 9 de outubro de 2013

A intelixencia infantil, unha construción compartida

As nenas e  nenos son portadores e construtores da súa propia intelixencia de xeito que ás persoas adultas que os arrodeamos e acompañamos no seu proceso de desenvolvemento o papel que nos corresponde é o de facilitar as relacións que aquelas/es establecen co mundo no que habitan.
Na primeira infancia as crianzas van construíndo o seu coñecemento a través dun proceso dialéctico de relación con obxectos e persoas, no que non faltan as preguntas e respostas que alimentan a súa intelixencia, de por si curiosa e investigadora. É unha verdadeira paixón pola investigación a que se pode apreciar nas nenas e nenos criados en condicións de equilibrio afectivo e emocional, paixón que debe actuar como mobilizadora das e dos profesionais que traballamos coa primeira infancia, de xeito que as investigacións das nenas e nenos se fundan coas nosas na busca dunha comprensión e entendemento que constitúe o eixo sobre o que a intelixencia se aprovisiona e documenta a súa capacidade expansiva de relacionarse coas cousas e entre as cousas, e é precisamente nesa relación interactiva na que se asenta a esencia do que podemos chamar intelixencia.

No seguinte vídeo Loris Malaguzzi responde á pregunta de Folco Quilici sobre a orixe da intelixencia infantil:

Ningún comentario: