O proxecto de creación dunha rede pública de escolas infantís en Galiza, materializado nas Galescolas, foi ante todo un proxecto educativo de calidade, impulsado pola Vicepresidencia da Igualdade e do Benestar da Xunta de Galicia e desenvolvido entre os anos 2007 e 2009, que naceu desde unha concepción positiva da infancia, dos seus dereitos e potencialidades.
Entre os seus trazos de identidade básicos destacaba o feito
de constituír unha rede de escolas infantís cun proxecto educativo común que
potenciase o galego, desde a tolerancia e o respecto, superando a concepción da
garda e custodia.
As galescolas pretendían contar con cadros de persoal
axeitados, cunha adecuada formación inicial, que poderían manterse actualizados
mediante un plan de formación continua, organizado desde a propia rede e
contemplado na xornada laboral das traballadoras e traballadores.
Instaurouse a parella educativa, que permitía que dúas ou
dous profesionais compartisen un mesmo grupo durante a maior parte da xornada
laboral. Ambos os dous membros da parella asumían a responsabilidade da
relación coas crianzas e coas familias.
Era un dos obxectivos do proxecto prestar unha especial
atención á adecuación dos espazos interiores e exteriores dos centros, aproveitando
os recursos do contorno e facendo un esforzo por dotalos de materiais
educativos axeitados tanto para as/os profesionais como para as nenas e nenos.
Acreditando que a educación infantil é unha tarefa
compartida entre a escola, a familia e a sociedade, desde as galescolas propiciouse
a participación activa das familias e a integración no contorno, impulsando os
consellos de participación e abrindo as escolas ao medio social e cultural.
En suma, coas galescolas, desde a reequilibración dos
recursos de atención á primeira infancia no noso país, pretendíanse sentar as
bases do que se entendía que debería ser a educación infantil (0-3) na Galiza
do século XXI.
Neste marco e nun intento de dar a coñecer a experiencia, pondo en valor os elementos esenciais do proxecto, xorde o fermoso traballo de
Olaia Sendón Un, dous, tres, rodando, que ela mesma define como o diario dunha
experiencia... Profesionais do audiovisual, crianzas, familias e persoal educativo
das galescolas de Fene e Cambre, mestúranse cos instrumentos cinematográficos
na vida cotiá da escola infantil e aí xorde a experiencia e a historia que nos
permite evocar as potencialidades das crianzas e das persoas adultas nun
proxecto creativo compartido.
O documental foi presentado no I Congreso galego de educación
infantil 0-3, celebrado en Santiago de Compostela en xuño de 2008, diante das máis de cincocentas persoas asistentes ao mesmo.
Ningún comentario:
Publicar un comentario