luns, 4 de novembro de 2013

A formación inicial das e dos profesionais de atención á infancia desde a FP.

A educación das crianzas xa non é o que era. Mudou o contexto, mudou a realidade e mudaron tamén os termos cos que a designamos. As escolas infantís deixaron atrás a súa función puramente asistencial. Trátase agora de formar, de aprendermos xuntos e de converter a nenas e nenos no centro dese proceso. Por iso procede repensar aspectos como a concepción da infancia, a tipoloxía de centros, a importancia da participación das familias e da comunidade na vida escolar e, moi especialmente, o decisivo papel das profesionais e dos profesionais.
A importancia das/dos profesionais  que traballan nas escolas infantís é crucial. Nas súas mans está a posibilidade de establecer unha boa relación afectiva coas crianzas, que lles dea seguridade e lles permita explorar o mundo circundante, gañando en cotas de autonomía. Nas súas mans está o deseño duns espazos que habitarán diariamente as nenas e nenos, lugares cómodos, amables e estimulantes; deben tomar decisións sobre os materiais que encherán eses espazos: tipo, tamaño, accesibilidade; organizarán tamén os tempos, aproveitando os momentos de alimentación, hixiene ou descanso para desenvolver actividades educativas tan importantes como calquera outra das desenvolvidas na aula; acometerán o deseño e posta en práctica do plano de relación coas familias e farán propostas pedagóxicas adaptadas ás idades e capacidades das crianzas.
Pode asumirse todo este conxunto de responsabilidades sen unha axeitada cualificación? Parece evidente que non. A escola infantil precisa profesionais ben formadas/os pola importancia do traballo que nelas se desenvolve. 

Hai uns meses participei nas I Xornadas educaBarrié sobre experiencias de ciencia en educación infantil co propósito de por en valor a formación das e dos Técnicos/as superiores en educación infantil desde a análise das claves nas que se asenta a formación inicial das educadoras e educadores infantís como persoas con responsabilidades directamente educativas dentro das escolas infantís, estes días estamos tratando este tema nas aulas, aquí queda a presentación utilizada no relatorio:



Ningún comentario: